Іванченко А. В. А. С. Макаренко про мету й засоби виховання
/ А. В. Іванченко // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 3—6. Проблема мети й засобів виховання у педагогічній спадщині А. С. Макаренка розглядається автором як співзвучна вимогам Концепції виховання дітей та молоді в системі освіти сучасної Української незалежної держави.
|
Text of the article: 98iavmzv.zip
| |
Мисечко Є. М. Формування методичної компетентності майбутнього вчителя в процесі розв’язування фізичних задач
/ Є. М. Мисечко // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 7—13. У статті висвітлюються питання формування у майбутніх учителів методичних умінь розв’язувати задачі з фізики. Детально розглянуто розв’язання конкретної фізичної задачі, подано граф-схему логічного розв'язку.
|
Text of the article: 98memrfz.zip
| |
Дмитрієва С. М. Особливості розуміння викладачами і студентами проблеми педагогічної співтворчості
/ С. М. Дмитрієва // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 14—17. У статті аналізуються особливості розуміння викладачами і студентами різних аспектів їх педагогічної співтворчості у навчальному процесі: психологічного змісту спільної творчості, основних умов її організації, "бар’єрів", які перешкоджають її успішному здійсненню.
|
Text of the article: 98dcmpps.zip
| |
Музика О. Л. Механізми психологічного захисту в усній народній творчості
/ О. Л. Музика // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 18—23. Виявлено деякі особливості психологічного захисту в усній народній творчості й намічено шляхи подальших досліджень цього феномена.
|
Text of the article: 98molunt.zip
| |
Музика О. О. Категорії активності й діяльності у дослідженні мотивації творчості
/ О. О. Музика // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 24—27. Аналізуються особливості використання у психології категорій діяльності та активності. Обґрунтовується доцільність застосування категорії активності для характеристики мотивації творчих процесів.
|
Text of the article: 98moodmt.zip
| |
Максимець С. М. Розвиток емпатійності як умови соціально-психологічної адаптації молодих учителів
/ С. М. Максимець // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 28—30. Досліджується проблема емпатійності студентів педвузу як фактора їх подальшої соціальної та професійної адаптації. Розглядаються шляхи розвитку емпатійності майбутніх учителів.
|
Text of the article: 98msmamv.zip
| |
Рихальська О. Г. Психосемантичний підхід та його застосування до дослідження життєтворчої антиципації особистості
/ О. Г. Рихальська // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 31—35. Cтаття присвячена розвитку психосемантичного підходу. Аналізуються поняття конструкта, гіперконструкта, інтеркореляційних та імовірнісних зв’язків, узагальнюються та доповнюються методичні прийоми вивчення систем особистих конструктів. Обговорення вказаних проблем ведеться на матеріалі життєтворчої антиципації.
|
Text of the article: 98rogzao.zip
| |
Семенець С. П. Методичні вимоги до організаційних форм та засобів навчання математики з метою розвитку продуктивного мислення учнів старших класів
/ С. П. Семенець // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 36—39. У статті виділені методичні вимоги до організаційних форм та засобів навчання математики, додержання яких сприяє, як експериментально перевірено автором, формуванню та розвитку продуктивного мислення старшокласників.
|
Text of the article: 98sspusk.zip
| |
Міхеєв В. В. Логічні та розвиваючі ігри при вивченні основ інформатики та обчислювальної техніки в початкових та середніх класах основної школи
/ В. В. Міхеєв // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 40—43. В статті розглядається проблема введення та вивчення предмету “Основи інформатики та обчислювальної техніки” в початкових та середніх класах основної школи.
|
Text of the article: 98mvvosh.zip
| |
Липко Л. А. Комп’ютер як перспективний засіб розв’язання деяких проблем викладання математики в загальноосвітній школі
/ Л. А. Липко // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 44—47. Розглянуто психолого-педагогічні проблеми викладання математики в загальноосвітній школі. Для вивчення елементів математичного аналізу пропонується комп’ютерна навчаючо-контролююча програма. Наведено принципи побудови програми, підбору тестів та системи вправ, методів контролю рівня знань учнів.
|
Text of the article: 98llazsh.zip
| |
Ленчук І. Г. Методологічні засади зображень в аксонометрії. Тіла обертання
/ І. Г. Ленчук // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 48—54. Обґрунтовуються основи виконання в ортогональних проекціях вірних і наочних зображень тіл обертання. Майже очевидні проеційні взаємозалежності спонукають до створення тривіальних побудовних алгоритмів
|
Text of the article: 98ligato.zip
| |
Вещицький П. А. Формування понять простору і часу в учнів при вивченні курсу фізики
/ П. А. Вещицький // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 55—57. В статті освітлюються питання формування в школярів наукового світогляду в процесі вивчення шкільного курсу фізики. Показано, на якому матеріалі з фізики розкриваються основні властивості простору і часу, зв’язок між ними і рухомою матерією.
|
Text of the article: 98vpavkf.zip
| |
Пастовенський О. В. Вивчення MS DOS і Norton Commander у школі
/ О. В. Пастовенський // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 58—60. Пропонуються методичні поради для організації роботи школярів у групі при вивченні MS DOS і Norton Commander на основі використання системних дискет і орієнтованих на їх файлову систему посібників.
|
Text of the article: 98povcsh.zip
| |
Мірошниченко О. А. Соціально-психологічний тренінг як засіб формування моральних якостей майбутнього вчителя
/ О. А. Мірошниченко // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 61—64. В статті аналізуються методичні основи проведення соціально-психологічного тренінгу зі студентами з метою формування у них соціально значимих якостей особистості майбутнього вчителя.
|
Text of the article: 98moamav.zip
| |
Сипченко І. В. Значення досвіду художньо-педагогічного спілкування у професійному становленні майбутнього вчителя
/ І. В. Сипченко // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 65—67. Визначені особливості досвіду художньо-педагогічного спілкування як важливого чинника професійного становлення майбутнього вчителя музики; розкривається його взаємозв’язок зі структурними компонентами художньо-педагогічної діяльності.
|
Text of the article: 98sivsmv.zip
| |
Король Л. М. Дослідження особливостей емпатійності молодших школярів
/ Л. М. Король // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 68—71. На основі адаптованих психодіагностичних методик виявлені особливості емпатійного ставлення молодших школярів до дорослого, однолітка, тварини, природи в цілому.
|
Text of the article: 98klmmsh.zip
| |
Міненко Л. М. Організація спостережень у природі з мовленнєвою метою
/ Л. М. Міненко // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 72—75. У статті розглянуто структуру спостереження у природі як джерела мовленнєвого розвитку молодших школярів.
|
Text of the article: 98mlmpmm.zip
| |
Грибан Г. П. Активізація навчально-виховної роботи як засіб поліпшення дисциплінованості та успішності учнівської молоді у процесі занять фізичною культурою та спортом (На прикладі роботи Житомирської ДЮСШ при школі-інтернаті для дітей-сиріт)
/ Г. П. Грибан // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 76—78. Стаття знайомить із деякими питаннями спільної роботи колективу дитячо-юнацької спортивної школи з вихователями та вчителями школи-інтернату для дітей-сиріт. Розглядаються питання впливу систематичних занять фізичною культурою і спортом на стан здоров’я та поведінку дітей, активізацію їх розумової діяльності, формування позитивних рис характеру та особистості підлітка.
|
Text of the article: 98ggpfks.zip
| |
Айунц Л. Р. Системно-структурний зміст сучасної фізичної і спортивної підготовки
/ Л. Р. Айунц // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 79—81. На основі науково-методичних уявлень розроблена схема складних взаємодій та взаємозв’язку між окремими компонентами, що складають суть системи.
|
Text of the article: 98alrfsp.zip
| |
Виговська Л. П. Механізми ситуативного розвитку елементарної емпатії
/ Л. П. Виговська // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 82—85. З позицій еволюційного підходу розглянуто умови виникнення та динаміки емпатійних явищ у філогенезі. Досліджено механізми ситуаційного та онтогенетичного розвитку елементарної емпатії.
|
Text of the article: 98vlpree.zip
| |
Тарасов В. Г. Елементи теорії графів на уроках математики у початковій школі
/ В. Г. Тарасов // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 86—89. В роботі розглядаються можливості використання елементів теорії графів з метою підвищення якості навчання математики у початковій школі.
|
Text of the article: 98tvgpsh.zip
| |
Гніда Г. П. Читацькі інтереси молодших школярів
/ Г. П. Гніда // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 90—91. У статті розглядається проблема ролі читання художньої літератури для формування особистості молодшого школяра. На матеріалі дослідження виявлені читацькі інтереси дітей, місце читання в проведенні вільного часу школярами.
|
Text of the article: 98ggpmsh.zip
| |
Сасина В. П. Словообразовательные компаративные структуры в русской поэзии ХХ века
/ В. П. Сасина // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 92—99. Рассматриваются словообразовательные компаративные структуры в русской поэзии ХХ века. Уточняются понятия компаративных эпитетов и предлагаются их классификации.
|
Text of the article: 98svprpv.zip
| |
Шевчук Т. О. Використання творів І. Огієнка як дидактичного засобу формування мовно-національної свідомості майбутніх учителів-словесників
/ Т. О. Шевчук // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 100—102. У статті розглядаються можливості використання творів І. Огієнка під час вивчення сучасної української мови у вузі. Пропонується система вправ, розроблена на основі текстів І.Огієнка й спрямована на формування мовно-національної свідомості майбутніх учителів-словесників.
|
Text of the article: 98shtous.zip
| |
Сингаївська А. В. Семантичні особливості дієслів із проспективними темпоральними семами
/ А. В. Сингаївська // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 103—106. У статті розглядаються дієслова сучасної англійської мови – предикати пропозиційного відношення, які прогнозують темпоральну перспективу залежній пропозиції.
|
Text of the article: 98savpts.zip
| |
Казачэнка Т. М. Лексіка сацыяльнай накіраванасці ў беларускіх граматах ранняга перыяду
/ Т. М. Казачэнка // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 107—109. У статті аналізується лексика білоруської мови у період формування білоруської народності – за ткстами кацелярсько-юридичних документів (час ХІV – поч.XVI ст.), тісно пов’язаними з мовною практикою того часу. Показано, що в основі своїй ця лексика – питома білоруська, позначена етимологічною однорідністю
|
Text of the article: 98ktmgrp.zip
| |
Голубовська І. В. Художня трансформація християнських мотивів у прозі Наталени Королевої
/ І. В. Голубовська // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 110—112. У статті розглядаються проблеми художньої трансформації християнських мотивів і образів у прозі “призабутої” письменниці Н. Королевої, аналізуються авторські художні прийоми моделювання євангельських притч і систем (на прикладі збірки “Во дні они”)
|
Text of the article: 98givpnk.zip
| |
Іващенко О. М. Житомирська земля за часів монголо-татарської навали і литовської доби
/ О. М. Іващенко // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 113—118. На основі літописів і досягнень сучасної історичної науки відтворена історія житомирської землі та людей, які жили на ній в XIII – першій половині XVI ст.
|
Text of the article: 98iomnld.zip
| |
Вергун О. М. Політичне лідерство
/ О. М. Вергун // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 119—122. Розглядаються проблеми політичного лідерства через призму правлячої еліти, співвідношення понять “політична влада”, “авторитет”, “політичні відносини”.
|
Text of the article: 98vompol.zip
| |
Щербаков О. М. Особливості електроосаждения хромових покриттів із розчинів хромового ангідриду
/ О. М. Щербаков // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 123—125. Вимірюванням маси хромових покриттів та рентгеноелектронним методом показано, що в 2,5молярному розчині CrO3 механізм катодного відновлення аніонів Сr(VІ) до металічного Сr змінюється при підвищенні температур в інтервалі 35-40С. При концентрації добавок H2SO4 від 0,01 до 0,015 моль /л відбувається перехід від оксидної фази покриття до металічної. Швидкість електроосадження хрому максимальна при концентрації H2SO4 0,02-0,025 моль/л.
|
Text of the article: 98schrha.zip
| |
Цілинко М. Г. Два методи вимірювання індуктивності котушки
/ М. Г. Цілинко // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 126—129. Розглянуто два оригінальні методи вимірювання індуктивності котушки. Пропонується прилад власної конструкції для вимірювання кількості електрики.
|
Text of the article: 98cmgvik.zip
| |
Вітюк О. В. Дослідження логічних виразів на істинність
/ О. В. Вітюк // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 130—132. Розроблено і алгоритмізовано метод дослідження логічних виразів алгебри висловлень з використанням ПК.
|
Text of the article: 98vovlpi.zip
| |
Янович Л. М. Фауна та екологія перлівницевих (Mollusca: Вivalvia: Unionidae) Центрального Полісся
/ Л. М. Янович // Visnyk Zhytomyrskogo Pedagogichnogo Instytutu. — 1998. — № 2. — P. 133—136. Встановлено, що фауна молюсків родини перлівницевих (Unionidae) на Центральному Поліссі представлена 16 видами, які відносяться до 3 підродин - Unioninae, Pseudanodontinae, Anodontinae. Вперше для Центрального Полісся вказана Batavusiana irenjensis. Установлена зустрічальність всіх видів молюсків та проведене порівняння за допомогою індекса фауністичної подібності фаун басейнів головних річок Центрального Полісся - Тетерева, Ужа, Уборті, Случі. Описані особливості екології поліських перлівницевих.
|
Text of the article: 98yalmcp.zip
| |